<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7839187656246343072\x26blogName\x3dAR\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bubufairytale.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bubufairytale.blogspot.com/\x26vt\x3d-836617094288998187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




Selamat tinggal ,

Monday, November 25, 2013 / 8:34 AM







Assalammualaikum semua , baru beberapa minggu lepas aku update blog kongsikan cerita kucing yang kena potong tangan , kan ? Mungkin ya aku lamabta tahu pasal HERO nih , pada mulanya aku dengar dari mulut kakak aku sendiri , Dia cakap yang HERO tangan kena potong tu dah tak ada dah , aku teru senyap , Tak terkata apa-apa . Langsung TAK ! Aku tanya kakak aku mati sebab apa ? Sebab sakit tua ka apa ? Dia cakap mati sebab sakit tua lah dah tua dah kucing tu . ~~~ Terus aku nak nangis , tapi aku tahan . Aku baru tahu semalam . Baru ja beberapa minggu lepas aku update pasal HERO . HERO , kucing yang paling kuat didunia , kuat tempuh dugaan . Allah swt lebih sayangkan HERO , Mungkin HERO akan jadi saksi orang yang menyelamatkan HERO diakhirat , InsyaAllah . Selamat tinggal , HERO . Aku selalu berdoa agar Allah swt sentiasa melindungi semua haiwan di dunia nih , panjangkanlah umur semua haiwan di dunia ni .

Sepanjang aku membesar , aku dikelilingi haiwan yang paling disayangi oleh Nabi Muhammad saw , iaitu kucing . Dan kucing paling aku sayang sekali , umur dia panjang sekali . 8 tahun umur dia . Nama dia memang lawak kalau dengar , Peah nama dia . Tapi Peah ni jantan bukannya betina . Tapi masa dia muda dulu , dialah kucing paling gangster di dalam kampung . Hahaha , Aku sayang dia sangat-sangat , sampaikan tidur sekali walaupun dia dah tua masa tu dia tetap nak ikut aku masuk dalam rumah , tidur sekali . Tiap kali dia tidur dalam bilik aku , mesti dalam pukul 2 pagi tu mesti aku terjaga sebab terbau sesuatu , apa lagi kalau bukan tahi , See ? Peah ni bukannya nak bagi tahu pun , kalau Sunshine dia akan naik atas katil aku , keliling aku lepas tu senyap-senyap mulut dia hinggap ke telinga aku lalu "Umeooowwwwwwww" Terus aku terjaga , Hah , Sunshine tu isteri Peah :D , Tapi sayangnya , hidup Peah sampai situ ja , 8 tahun dia hidup . Kiranya setiap saat minit jam aku selalu berdoa agar Allah swt sentiasa lindung Peah tak kira dia pergi mana sekali pun . Pada hari Peah nazak tu , memang aku duduk sebelah dia , sehari sebelum dia mati tu , aku cari dia sebab nak bagi makan ikan , panggil lah dia tapi tak datang , kalau tak selalunya kalau panggil nama dia ja mesti dia datang tak pun dia akan tunggu kat luar pintu , tapi hari tu aku mula risau , terus aku cari , last-last aku jumpa dia kat belakang rumah Tok , Aku panggil dia suruh dia naik tapi dia takmau naik , dia duduk situ senyap ja , aku terus letak ikan tu kat depan dia , tapi tak makan jugak , rupanya kaki dia sakit , sebab aku ternampak dia datang dari arah rumah Maksu , Peah suka duduk beradu kat bawah kereta Paksu , aku risaulah kot-kot Paksu langgar dia . Ternyata memang betul , hari tu aku nampak dia datang dari arah tu sambil menangis dan kaki dia capik , aku geram gila dengan perbuatan orang macam tu . Aku terus tengok kaki Peah tapi Peah tak bagi , dia teriak kuat , sampai nak buat aku . Aku pun angkat dia slow-slow ke tempat lain , Lepas 2 hari tu aku cari dia kot-kot dia sakit lagi , dia jalan punya jauh dengan kaki capik dia tu ke rumah Maksu , Aku ambikla dia bawa balik letak dekat luar rumah kat dapur tu , Dia menangis punya kuat , sakit lah rasanya . Aku pun duduk tunggu dia , Waktu tu lah aku mula rasa dia dah nak pergi . Mak aku datang jenguk , Dia cakap yang Peah nih dah nak mati tu , sebab tu dia dok mengeliat , macam orang jugak . Bila nak mati memang akan mengeliat , aku terus tunggu Peah . Tapi akhirnya Peah pergi jugak meninggalkan aku . Aku dengan keadaan menangis terus suruh Abah gali tanah nak tanamkan Peah . Aku tak sanggup nak tengok Peah kena tanam , Abah yang tanamkan , Aku rindu Peah sampai sekarang . Tapi Peah tinggalkan anak-anak dia yang comel-comel dan tak dengar cakap ! T__________T . Tapi anak - anak Peah pun mati . Yang tinggal hanyalah 4 ekor dari 12 ekor . Banyak kan Sunshine punya anak dengan Peah :'( . Peah , abadi dihatiku .

HERO , kami semua akan merinduimu . Allah swt lebih sayangkan HERO . Sama juga dengan Peah dan anak-anak dia :'( .





HERO .


Peah , 


Yin ,


Cimok , 



0
Post a Comment



TWITTER
By: Luana A