<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7839187656246343072\x26blogName\x3dAR\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://bubufairytale.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://bubufairytale.blogspot.com/\x26vt\x3d-836617094288998187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




Produk Kecantikan kini semakin " auumm " .

Tuesday, November 11, 2014 / 4:53 AM

 

 
 

Assalammulaikum , baca tajuk pun dah tahu kan ? Sekarang ni banyak sangat dah produk kecantikan yang tengah hangat di pasaran . Macam-macam sampaikan tak tahu nak pilih yang mana satu . Dulu yang pertama sekali mula dikenali ramai mestilah AURA WHITE kan ? Sekarang ni dah macam-macam white lah yang korang boleh nampak kat Instagram tu . Sekarang kan musim main kat Instagram , so deka situlah orang mula menjual sana sini . Aku ni juga sebagai pengguna setia Instagram tak lepas pandang langsung ! Aku sentiasa alert lah katakan asyik bukak Instagram tu selalu jugak viem ig para stokis yang menjual produk kecantikan nih .

Buat pertama kali dalam hidup aku , aku tergerak hati nak beli satu produk ni sebab aku tertarik sangat dengan produk ni sebab aku sendiri tak pernah dengar nama produk tu . Tapi sebelum beli , aku mestilah buat research dulu . Aku research dalam Google , aku sendiri yang tanya stokis tu macam mana cara pemakaian , berkesan tak ? Jadi selepas aku dapat feedback dari stokis tu aku pun beli . Harga produk tu memang standard lah , RM70 ke atas . Aku beli dan aku guna produk tu dalam sebulan lebih muka aku dah berubah . Pada mulanya aku tak perasan sangat yang muka aku dah berubah , bintik-bintik hitam , jerawat pun dah jarang naik . So masa yang perasan bila muka dah mula flawless masa aku daftar semseter 2 dekat jabatan baru kawan aku mula tegur kononnya yang muka aku dah lain . Semakin cerah dan tak macam dulu . So , aku rasa macam okay , dah mula okay dah muka aku nih . Lepas beberapa bulan tu aku dah tak pakai dah produk tu sebab aku malas nak beli sebab nak kena order . Apa lagi , muka aku mula naik balik jerawat & bintik hitam . Memang gelap balik . Hahahah, so aku pun dah tak beli dah produk tu .

Sekarang aku tengah cuti semester , masa aku pergi Cmart dengan sepupu aku , aku nak cari sabun Al Razi , tanpa segan silu aku pergi setiap kedai yang ada dalam kedai Cmart tu , aku tanya berapa harga sabun Al Razi tu dan kalau pakai okay ke tak . So ada sorang kakak ni dia cakap lah sabun ni hanya untuk kulit yang sensitif sahaja , Jadi dia cakap lagi " Kak takkut kalau adik pakai naik teruk pulak " . So aku terus tak beli . Lepas tu , pergi lagi satu kedai and sepupu aku cakap lah " Apa kata hang try pulak Nour Ain ? sebab aku pakai hari tu okay jaa " . So aku pun beli and aku try lah dalam seminggu tu muka aku dah nampak okay , lincin , cerah . Aku masih pakai sehingga hari nih . Tapi pada masa yang sama aku beli jugak produk yang  aku pakai sebelum Nur Ain ni iaitu Amyera Beauty sebagai sparepat . Heheh .

Ini contoh gambar Amyera Beauty :


Amyera Beauty


Ini contoh gambar Nour Ain  :


Nour Ain


Jadi , aku sendiri confuse ! Nak guna yang mana satu ? Nour Ain aku beli set trial tu dalam RM 45.00 . Okay lah , tapi aku tak beli lah lagi serum & toner dia lagi . Tapi aku suka lagi Amyera Beauty sebab dia lebih Nampak flawless :D .

Tadi aku pergi Padang Besar , aku Nampak banyak produk yang selalu orang jual dalam Instagram tu , tapi dekat Padang Besar lagi murah dari dalam online tu ! Serius murah sangat .  Eye mask Gold tu kat Padang Besar RM 1.00 sahaja . Sat utu baru seringgit !! Dalam online jual ??? Tak bebaloi aku beli online . And Amyera Beauty tu susah nak ada dekat Padang Besar . Kena order . Setiap kali aku pi Padang Besar , aku selalu terpikir , ada bagus jugak jual online macam orang lain sebab tak rugi kan kalau kita cuba yang baru yang tak pernah kita cuba . Kalau nak barang macam nih , kita boleh pergi Padang Besar , beli kat sana atau order dari stokis yang lain . Tapi disebabkan aku ni tak tahu nak mula macam mana lah aku tak jual online macam orang lain . Tapi serius , barang Padang Besar murah belakooo !



Eye Mask Gold 

 

RM 1.00 sahaja





Alpha Arbutin Soap *Double White*


RM 5.00 sahaja 





Kalau set macam ni aku tak tanya pulak tadi , 



Tofu 





Cathy Doll















*gambar internet* 



Itu contoh barang yang selalu ada di Pdang Besar tapi memang lah harga barang tu murah tapi jangan disebabkan murah , kita yang jadi mangsa keadaan . Takut kulit kita sendiri mengelupas disebabkan barang yang murah sampaikan kita sendiri beli terlulu sehingga menyebabkan kita yang sakit . 



Sekian , Wasalam .

Labels:


0
Post a Comment



TWITTER
By: Luana A